Realizarea unei linii de cale ferată de mare viteză între București și Budapesta, proiect convenit anul acesta de premierul Marcel Ciolacu și Viktor Orban, va avea nevoie de un studiu de fezabilitate, iar experții din Ministerul Transporturilor au făcut o analiză preliminară și au identificat două scenarii. Un posibil traseu va lega București de Epsicopia Oradei, iar costurile estimate sunt de 17 miliarde de euro.
Detaliile apar într-un răspuns oficial comunicat de Ministerul Transporturilor deputatului PNL Radu Moisin, care a cerut detalii imediat după vizita premierului Ungariei la București.
„Pentru realizarea concretă a liniei de mare viteză Budapesta-Bucureşti, în Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 este propusă realizarea unui Studiu de fezabilitate pentru construcția unei cãi ferate de mare viteză pe axa est-vest care să se suprapună cât mai puţin cu investițiile feroviare realizate sau în curs de realizare”, se arată în răspuns.
Studiul de fezabilitate ar trebui să se realizeze în baza unor studii de teren (geologice, topografice, mediu) și să prevadă viteza de operare a trenurilor: mare viteză/viteză sporită (200 km/h, 250 km/h, 300 km/h, peste 300 km/h).
Experții din Ministerul Transporturilor au realizat o analiză preliminară din care a rezultat un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei căi ferate de mare viteză/viteza sporită: Bucureşti – Pitești – Curtea de Argeş – Sibiu – Mediaş – (Târgu Mures) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor.
M. S.
Hai iute cu studiile de feza,fiat și alte bilitate.C-acolo-s banii.Trenu’,mai la vară.
[…] după vizita premierului Ungariei la București. „Pentru realizarea… Articolul Încă un proiect fantasmagoric: tren de mare viteză la Zalău apare prima dată în Magazin Sălăjean. Citeste mai […]
Daca o să treacă pe la Zalău,îmi fac abonament.
Vin alegerileee!
Un nou tunel Meseș !
zile cu par , auto, fara par trenuri